ABD Başkanı Trump, kuantum teknolojilerine yönelik iki kritik kararnamenin altına imza attı. Yeni düzenlemelerle ABD’nin kuantum alanındaki liderliği pekiştirilecek.
ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray’da düzenlenen törenle kuantum teknolojilerine yönelik ulusal bir girişimi başlatan ve federal kurumların bilgisayar sistemlerini kuantum kriptografisine geçirmesini öngören iki yeni kararnamenin imza altına alındığını duyurdu.
Trump, kuantum teknolojilerinin ülkenin ekonomik büyümesi için kritik öneme sahip yeni nesil inovasyonu temsil ettiğini belirtti. Mevcut liderlik pozisyonunu daha da güçlendirme amacında olduklarını ifade eden Trump, bu alandaki pozitif ivmeyi sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi.
Başkan Trump, ilk kararnamenin önemli bilimsel hesaplamaları yapabilen bir kuantum bilgisayarının üretilmesini ve gelecek beş yıl içinde kuantum tabanlı sensörler ile ağların geliştirilmesini amaçlayan ulusal bir girişimi başlattığını bildirdi. Amerikan kuantum liderliğine daha önce görülmemiş düzeyde yatırımlar yapılacağını kaydetti.
İkinci kararnamenin ise federal kurumların bilgisayar sistemlerini 2031 yılına kadar kuantum kriptografisi olarak bilinen sisteme geçirmelerini ve güçlü güvenlik standartlarının daha geniş çapta benimsenmesine öncülük etmelerini öngördüğünü belirtti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]